2009. február 4., szerda

Színes félhold

Hozzávalók:

15 dkg vaj
25 dkg porcukor
4 tojás
30 dkg liszt
1 citrom reszelt héja
1 evőkanál kakaó vagy 1 rúd csokoládé
1 csomag vaníliás cukor


Elkészítés:

A vajat habosra keverjük a porcukorral, tovább keverve 4 tojást ütünk bele. Minél tovább keverjük, annál lazább és szaporább lesz a tészta.
Belekeverjük a vaníliás cukrot, a citrom héját, és a 30 dkg sima lisztet.
A massza egyik felét tegyük tányérra, a másik felébe pedig a kakaót vagy a reszelt csokoládét.
Egy tepsibe, amit nem kell kikenni, szín szerint váltakozva kirakjuk a kis halmokat.
A tészta sütés közben összeolvad és a teteje szép zománcos lesz. Ha langyosra hűlt, fánk szúróval félholdakat szúrunk belőle.


Nagy örömömre felfedeztem ezt a receptet JD Konyhájában és kértem tőle fényképeket. Szívesen küldött, így már gyönyörködhetünk is benne itt és nála is.






3 megjegyzés:

Orsi írta...

Ez nagyon finom lehet, hétvégén megcsinálom!

Mária írta...

Ez jó ötlet. Ha megkérhetlek, küldenél fényképet is róla, amit feltölthetnék ide a blogba?
Olyan jó lenne.

Unknown írta...

Amikor beletettem a vaniliás cukrot elkezdett a vaj kicsapódni és a habos keverék kzdett összeesni, ezért hamar beletettem a lisztet - jól elkevertem a folytatás a recept szerint. Most sül. Remélem jó lesz